واشر سر سیلندر در موتور سیکلت به عنوان یک قطعهٔ مهم استفاده میشود. کاربرد اصلی واشر سر سیلندر، ایجاد تنش مناسب بین سر سیلندر و بلوک سیلندر موتور است. این واشر در فشارهای حاکم بر موتور، به عنوان یک لایهٔ اضافی بین دو قطعهٔ سر سیلندر و بلوک سیلندر قرار میگیرد. این تنش به صورت یکسان و متعادل بر روی سر سیلندر اعمال میشود و به جلوگیری از نفوذ هوا یا روغن بین فضای بین سر سیلندر و بلوک سیلندر کمک میکند.
واشر سر سیلندر همچنین میتواند برای تنظیم ارتفاع سر سیلندر و تغییر ضخامت میان سر سیلندر و بلوک سیلندر استفاده شود. این تنظیمات برای تناسب دقیق بین اجزای موتور و بهبود عملکرد سیستم احتراق درونی مفید است.
ضمناً واشر سر سیلندر میتواند نقشی در کاهش گرمای تولید شده در محیط سر سیلندر داشته باشد. با کاهش هدررفت حرارت و جلوگیری از انتقال آن به بلوک سیلندر، میتوان از افزایش راندمان و ماندگاری موتور سیکلت بهرهبرد.
به طور کلی، واشر سر سیلندر در موتور سیکلت برای تنظیم تنش، جلوگیری از نفوذ هوا یا روغن، تغییر ضخامت و تنظیم ارتفاع سر سیلندر، و کاهش گرمای تولید شده مورد استفاده قرار میگیرد.
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0